Factura electrònica (EFACT)

Better Consultants finalitza la primera fase del projecte per a la implantació de la Factura Electrònica a les Administracions públiques catalanes (EFACT).

Amb la publicació i adjudicació del plec per proveir del servei de Facturació Electrònica a les Administracions públiques catalanes, ha finalitzat la primera fase del projecte en què Better Consultants ha coordinat un equip de treball englobat en el comitè impulsor de la Factura Electrònica.

En aquest comitè han participat: la Generalitat de Catalunya, a través del Consorci AOC, l’Agència Catalana de Certificació (CatCert) i el Departament d’Economia i Finances; l’Ajuntament de Barcelona, per mitjà de l’Institut Municipal d’Informàtica, i la Diputació de Lleida.

L’objectiu d’aquesta primera fase del projecte ha estat, d’una banda, revisar la situació actual de la Factura Electrònica en l’àmbit europeu i en els sectors públic i privat tant d’Espanya com de Catalunya, així com establir les necessitats de les diferents entitats i organismes pel que fa a aquest tema i, de l’altra, definir el model general de Factura Electrònica per a les diferents Administracions públiques catalanes.

Un model que recull, de la millor forma possible, les necessitats de tots els interlocutors i que, a partir d’ara, serà necessari implantar i difondre perquè es converteixi en un referent.

El model definit consta de tres elements principals:

  • El Hub o Intercanviador únic, que serà el responsable de la distribució del flux de factures i de la comunicació dels seus diferents estats. Aquest Hub es connectarà amb les diferents plataformes comercials perquè, tant des de les diferents Administracions públiques com des de cadascun dels proveïdors, es tingui una visió completa de les factures i dels seus respectius estats.
  •  El portal d’Emissió de Factures de les Administracions públiques, que proporcionarà als proveïdors les eines necessàries per l’enviament de Factures Electròniques (e-factures) a les diferents entitats.

A diferència de les actuals plataformes de Factura Electrònica, aquest projecte preveu que els diferents proveïdors puguin enviar les factures electròniques utilitzant les seves pròpies plataformes, sense haver de canviar-les. En el cas de proveïdors que no n’estiguessin utilitzant cap, se’ls habilitarà aquest portal d’Emissió de Factures perquè puguin enviar les seves factures amb aquesta eina.

  • El portal de Recepció de Factures de les Administracions públiques, que permetrà a les Administracions rebre les factures de tres maneres diferents: a través de sistemes propis amb connexió directa amb el Hub, a través d’una plataforma privada i, per últim, a través d’aquest portal de Recepció de Factures que disposarà d’un sistema accessible pels proveïdors que oferirà, entre altres serveis, el de custòdia de factures i des del qual es podran publicar els estats de les factures, imprimir-les o descarregar-les.

Finalment, un cop rebudes les factures, cada administració s’encarregarà de la seva gestió interna per mitjà dels seus back-office respectius.

Si necessiteu més informació de la factura electrònica, consulteu www.facturae.es